środa, 15 listopada 2017

Bergamo

W dzisiejszym wpisie przedstawie Wam kolejne miasto na mapie Włoch, które według mnie jest warte odwiedzenia.
Bergamo jest oddalone od Mediolanu o niecałe 60 km. Jest to piękne miasteczko, utrzymane w starodawnym stylu. Ja niestety nie zwiedziłam zbyt wiele, ponieważ byłam tam zaledwie parę godzin, ale wiele czytałam na temat tej miejscowości. Zwiedzanie warto zacząć od górnego miasta (
Città Alta) , ponieważ znajduje się w nim najwięcej zabytków. Możemy się tam przemieszczać bardzo uroczymi, krętymi uliczkami, które wprowadzą nas w niesamowity nastrój.
Nad miasteczkiem Città Alta znajduje się wzgórze San Vigilio. Jest to punkt widokowy, do którego możemy dotrzeć pieszo, idąc wąskimi uliczkami. Drugą opcją jest skorzystanie z zabytkowej kolejki.
Jesień to zdecydowanie najlepszy czas na zwiedzanie. Wszędzie jest pięknie i kolorowo, a przede wszystkim nie jest gorąco! Dlatego polecam podróżowanie o tej porze roku! Liście mieniące się wieloma kolorami (począwszy od żółtego, pomarańczowego, czerwieni, aż po burgund) tworzą niesamowicie malowniczy krajobraz, wręcz bajkowy.
Osoby, które planują swoją wycieczkę w tamte rejony pod koniec listopada lub początkiem grudnia, mogą być mile zaskoczone, ponieważ w tym czasie w Bergamo są organizowane jarmarki przedświąteczne. Możecie nabyć na nich prezenty dla swoich bliskich.













 Już wkrótce zapraszam na kolejny wpis!


1 komentarz:

  1. Przepięknie w tej czerni i fiolecie. Futro i skóry to zdecydowanie niezbędniki prawdziwej kobiety na sezon jesień, zima i też wiosna!

    OdpowiedzUsuń