czwartek, 9 listopada 2017

Moje marzenie - Mediolan

MEDIOLAN -

światowa stolica mody i moje największe marzenie, które właśnie spełniłam.
Po trzech latach znowu mogłam tam być! Za pierwszym razem udało mi się tam pojechać, z projektu organizowanego przez moją szkołę, ale czułam, że nie wykorzystałam tego czasu tak jak powinnam. Stąd była we mnie taka ogromna chęć pojechania tam jeszcze raz i spełnienia jednego z moich największych marzeń. Udało się!!!
To miasto jest niesamowite, a budynki i cała architektura wyglądają jak namalowane.
Największe wrażenie zrobiła na mnie Katedra Duomo. Budowla ta przypomina koronkowe dzieło sztuki. Prawdziwy artyzm w stylu gotyckim. Można ją podziwiać z każdej strony. Jedną z opcji jest zwiedzanie Katedry z góry. Bilet kosztuje 9 euro. Wchodzenie na nią, krętymi schodami jest trochę męczące, ale piękne widoki wynagradzają trud wspinaczki.
Kolejną atrakcją wartą zobaczenia jest Galeria Wiktoria Emanuela II. Jest to pasaż najdroższych sklepów i restauracji. Podłogę zdobi piękna mozaika, a jej dach jest w kształcie kopuły. Wnętrze zostało ozdobione licznymi dziełami sztuki. Przechodząc przez tą galerie, dojdziemy do ulic tworzących tzw. ,,złoty kwadrat", czyli kolejną atrakcję, wartą zobaczenia.
,,Złoty kwadrat" tworzą cztery ulice, najbardziej luksusowych marek, takich jak Chanel, Prada czy Gucci. Przepiękne, bogato zdobione wystawy i drogie samochody to codzienność w tej dzielnicy.


Katedra Duomo
















Galeria Wiktoria Emanuela II







Już wkrótce kolejny wpis z pięknego miejsca!













1 komentarz: